Assalamualaikum

Monday, March 8, 2010

Akhirnya kau pergi jua.... (T_T) ~ Noname



Sabtu lepas 6/3/2010…aku pulang ke rumah seperti kebiasaannya disetiap hujung minggu. Sampai je rumah, aku terkejut…terkejut sebab adik aku gtau kucing kesayangan keluarga kami tengah tenat..seminggu xmakan..xleh jalan..adik aku letak die dalam kotak.. sedih aku tengok keadaan die tem tu..tpi aku wat bese je..ngatkan die juz sakit bese.. skali skale bila aku g ke wet kitchen umah aku..aku g kat kotak noname tu aku panggil die..die pandang aku..tpi nmpkla die mcm tga sakit sangat.. .bagi kami, noname ni la satu-satunye kucing yang paling memahami kami sekeluarga…paham bila diarah, mahupun dimarah itulah kelebihan die yg xde pade kucing yg lain walopon noname bukanlah kucing kacukan siam ke parsi ke ape ke tpi itulah satu satunya noname@kuneng kami...

Esoknya 7/3/2010..mak aku kejut aku bgun..tpi kali ni dengan suatu berita yg amat mengejutkan aku… mak kate kat aku..” bancik bgun..noname da mati” sedih aku dgr ayat tu…adik aku lgi ar..tu da la kucing kesayangan die..menangis die kak yong aku pon same.. tpi nk wat camne..die da terlalu tua.. 1 st kitorang jmpe die mase tu aku baru darjah 6 ..bayangkan dab ape lame die dgn family kitorang..huu sedey2 tpi tu laa… setiap yg idup pasti mati… pape pon..noname kau tetap di ingatan kami.. tiada ganti nya.. noname ditanam kat blakang umah aku dekat dengan pokok pisang.. aku xdpt nk tolong tanam sebab g antar kete baru ayah cek alternator.. so abg ipar aku, adik aku, n kak yong aku la yg menanamnya…huuu gitu la sedikt sebanyak yang ingin dikongsi… bawah ni gmbar adik aku ngan noname yg semakin tua...sekadar perhiasan

3 comments: