Assalamualaikum

Tuesday, March 2, 2010

Penangan KCB 2 (^_^)


Melly Goeslaw – Haramkah

Haram-haramkah aku
Bila hatiku jatuh cinta
Tuhan pegangi hatiku
Biar aku tak jadi melanggar
Aku cinta pada dirinya
Cinta pada pandang pertama
Sifat manusia ada padaku
Aku bukan Tuhan

*
Haram-haramkah aku
Bila aku terus menantinya
Biar waktu berakhir
Bumi dan langit berantakan

**
Aku tetap ingin dirinya
Tak mungkin aku berdusta
Hanya Tuhan yang bisa jadikan
Yang tak mungkin menjadi mungkin

Reff:
Aku hanya ingin cinta yang halal
Di mata dunia juga akhirat
Biar aku sepi aku hampa aku basi
Tuhan sayang aku
Aku hanya ingin cinta yang halal
Dengan dia tentu atas ijinNya
Ketika cinta bertasbih
Tuhan beri aku cinta
Ku menanti cinta…

p/s : ni la penangan selepas menonton KCB 2 ni jdi terjiwang kejap hihihi..tpi kan,nape ek filem Malaysia xde yang menyerapkan nilai islamik didalamnya macam cita ni?? setakat syurga cinta blum ckup untuk ' fight ' dengan filem islamik Indonesia mcm KCB dan Ayat- ayat cinta...mungkin sebab xbrani takut xde penonton and xlaku .. bila xlaku abesla produksi nk running duit mcm mane.. tpi tanggapan sume tu salah.. jelas rakyat Malaysia juga cenderung kepada cerita berunsur islam..Lihat sja rating dari drama NUR KASIH.. ini jelas menunjukkan rakyat Malaysia kini sudah muak dengan filem stereotaip Malaysia..xabes2 cita cinta yg kosong, mat remp - it- semp it, tu je laa...cita lawak mengarut, xde isi sebab pelakon nye pon zero kot otak nye..taw wat lawak mengarut je...hurmm..papepon cita KCB ni mmg best..4 bntang la... hiii


No comments:

Post a Comment