Assalamualaikum

Friday, April 22, 2011

Marah, Kecewa dan dot dot dot..

Entri kali ni sekadar ingin berkongsi apa yang dirasakan oleh penulis kala ini. Ya, seperti tajuk diatas Marah, Kecewa, bengang dan sebagainya ku rasa..ase mcm nk nyanyi lagu bengang AKIM jer… bkn kerana marah dgn kawan2 , tetapi marahkan kepada pihak PENGURUSAN U*SI yang sekejap kata short sem akan dijalankan kejap kate x.... last2x paling terbaru dorang kate DIBATALKAN … bkn nk memperkecilkan, tetapi ingin memberi sedikit pandangan yang mana pada hemat aku mengatakan pihak pengurusan U*SI mmg low class, x profesional, bajet world , bajet ensem dsb ….

Mungkin aq xtau ape sebab mereka membatalkannya secara tiba2, tapi kan ke lebih baik jika mereka dari awal xpayah bangkitkan hal ini.. Mybe sebb U*SI xde pengalaman dalam hal short2 sem ni so dorang mcm mengarut and tah hape2 wat keputusan.. pastu bila timbul satu masalah, dah kelam kabut .. aq kesiankan kawan2 ku yang berhajat untuk mengambil short sem.. lebih2 lagi rakan2 Borneo yang sudah pasti akan berkira2 dengan tiket penerbangan mereka, bkn nye murah macam Tanjung Malim ke KL.. tup2 kate batal senang sungguh dorang nk on n off bnde tu…. Wahhh geramnyeeeee .. sabo jela (dialog HKLBR) ..

Papepon, nk xnk kene terima hakikat yang mungkin ade hikmat di sebalik perkara yang terjadi ni… kita sebagai muslim harus menerima ketentuan dari Allah dengan hati terbuka.. walaupun sakit ati dengan keputusan mereka yang kejap on kejap off fasal short sem ni.. pada rakan2 ku semua, sabarlah yer.. Orang sabar itu di sayang sama Allah.. Allah juga ade menyebut dalam quran جميل) (فصبر so bersabarlah atas apa yang terjadi…hajat kami untuk menamatkan pengajian awal dari yang dijangka nampaknya hanya tinggal angan2..

papepon kite teruskan dengan pelajaran kite moga kejayaan milik kita bersama AMIN .. aq harap pihak pengurusan U*SI akan bertambah baik dari masa ke masa untuk memudahkan pelajar dan bukan menyusahkan dan memeningkan serta mencelarukan kepala Mahasiswa… ingat kami bukan budak sekolah, kami Mahasiswa/I jadi diharap pihak pengurusan bkn lah hanya bertaraf pelajar sekolah menengah, tetapi perlulah seiring dengan status kalian yang menjadi Staff UNIVERSITI bkn Staff kedai mamak…

MAHASISWA yang kecewa …

Jumaat - 22 April 2011- ( 4.48ptg )

No comments:

Post a Comment